3 augustus, toba meer, parapat, sidimpuan padang

4 augustus 2013 - Bukittinggi, Indonesië

Om half 8 vertrok de boot en waren dus al vroeg op, na ontbijt gingen we op de boot naar parapat.
In parapat stapten we op de bus voor vertrek naar onze volgende bestemming 240km verderop.
Onderweg stopten we bij mooie rijstvelden om foto's te , maken. Echt super mooie uitzichten over de getrapte rijstvelden tegen de bergen op.
Een stuk verderop kwamen we bij een ananas plantage, de planten bloeien mooi. Verder hadden ze hier granaatappel, drakenfruit en papaya. We hebben de super lekkere ananassen hier geproefd, was super sappig en zoet!
We reden verder en kwamen bij een warmwater zwavel bron, dat zijn de overblijfselen van de vulkaan. Uit de grond komt het water met 100 graden en wordt door de plaatselijke bevolking gebruikt voor de zwembaden die als geneeskrachtige baden worden gezien.
We stopten daarna bij een bruiloft waar we langs kwamen, zij vonden het net zo leuk dat wij er waren als andersom. Marado kocht nog palmwijn van een paar mannen en gingen weer verder.
In Taratung aten we nasi bij een chinese indonees.
Daarna vervolgden we de weg, nou ja weg.... hobbelpaadje wat ze hier de sumatra highway noemen. Sommige stukken zijn super modern, andere erg hobbelig en gevaarlijk! Applaus voor de chauffeur aan het einde van de dag was dan ook wel terecht.
Verder op de route stopten we nog even bij een mooi uitzicht over het landschap, hier zar ook een vrouwtje van 79 aan de kant van de weg om duriam fruit te verkopen, met een stekelige buitenkant en zachte binnenkant, "stinkt als de hel, smaakt als de hemel" zeggen ze hier.
Ook was hier een paatselijke kroeg waar een dronken mannetje met esther op de foto wou.
We dronken verderop nog een bakje thee en haalden wat koekjes, half 8 waren we in sidimpuan padang bij het hotel en kregen een lekker welkomst drankje en gingen naar onze kamer, maar deze was niet zo schoon.
De douche en het bad waren echt ranzig en hebben maar niet gedouched.
Zelfs de wormen vonden het smerig en zwommen maar in de wc :), wat een avontuur!
Hierna gingen we eten en daarna probeerden we samen met marado te pinnen, want dat was sinds we hier zijn nog niet gelukt.
Gelukkig hier wel bij de bri bank, en hebben daarom maar direct met 4 passen gepind, zodat we 5 miljoen rijker waren. Dit was wel een opluchting want bij de vorige automaten lukte het niet om te pinnen en onze voorraad was bijna op.
Hierna dronken we nog een biertje en gingen naar bed.