15 augustus, malang, bromo, kalibaru

16 augustus 2013 - Kalibaru, Indonesië

Om 1 uur ging de wekker, we hadden nog lekker 4 uurtjes geslapen voor ons vertrek richting de bromo vulkaan. Half 2 vertrokken we, en vielen al snel weer in slaap om om half 4 over te stappen in een jeep voor de laatste stijle en hobbelige kilometers. Half 5 kwamen we aan op de top van een naastgelegen berg voor de zonsopgang. De laatste kilometer werden we met motoren van de locals, die graag iets willen bijverdienen, naar boven gereden. We waren nog mooi op tijd want het was nog helemaal donker en dronken nog een kopje thee.
Iedereen heeft zich ingepakt in dikke winterkleren, muts op en handschoenen aan... en dat omdat het hier 10 graden is. Wij lopen in een korte broek, maar hebben wel een vest aan... voor de mensen hier voelt het als -20 omdat ze geen temperaturen onder de 20 graden gewend zijn.
We lopen naar het uitkijkpunt voor het fantastische uitzicht bij zonsopgang, alleen jammer dat er dikke mist tussen ons en het mooie uitzicht hangt.... niets te zien, helaas!
We rijden weer naar beneden toe, hier wordt het zicht al beter en rijden daarna door naar de bromo krater via een woestijn van vulkaan as.
We beklimmen de vulkaan en komen onderweg veel stinkende paardjes tegen, die de luie toeristen die niet willen lopen naar boven brengen.
Eenmaal boven kunnen we genieten van een super mooi uitzicht, de mist is al weer verder opgetrokken en we kunnen de naastliggende slapende vulkaan ook goed zien.
We maken wat foto's en snuiven de heerlijk ruikende zwavellucht die uit de bromo krater komt op.
Daarna lopen we terug naar de jeep voor de rit naar beneden. Het was jammer om geen zonsopgang te zien, maar de ervaring was zeker de moeite waard!
Om een uurtje of 10 troffen we de rest van de groep die niet meeging, bij een restaurant voor een koffie pauze om daarna gezamenlijk verder te gaan.
Half 1 gingen we lunchen, en reden daarna verder naar het hotel... hier dronken we een lekkere bintang en hebben nog lekker gezwommen. Savonds aten we nog gezellig met de hele groepin het hotel, met naderhand een voorstelling met muziek en dans! We gingen maar optijd naar bed, want we waren bekaf...zzz

1. Ben:
    18 augustus 2013
    kijk wel uit naar nieuw verslag ,tot gauw