12 augustus, yogyakarta, prambanan, solo, kediri

12 augustus 2013 - Kediri, Indonesië

Om half 6 staan we op voor een lange rit in de bus, nadat we hebben ontbeten.
Na een half uurtje stoppen we bij prambanan voor een bezoek aan de tempels.
Deze tempels zij door de Nederlanders ontdekt begin 20e eeuw en waren toen niet meet dan een berg stenen, door verschillende aardbevingen zijn de tempels allemaal ingestort.
Na een renovatie van meer dan 50 jaar zijn de 3 hoofd tempels en een aantal van de 200 kleinere tempels volledig opnieuw opgebouwd.
De 3 tempels staan voor de 3 goden van het hindoeïsme, brahma, vishnu en siva.
Vanaf het tempelcomplex had je een mooi uitzicht op de actieve merapi vulkaan die in 2010 nog een uitbarsting heeft gehad en 3 weken geleden nog as uit heeft gestoten.
Om half 10 vertrokken we weer vanaf dit fantastische tempelcomplex, we vonden deze mooier dan borobodur!
Om een uurtje of 12 kwamen we bij een grote traditionele Indonesische markt in Solo, jammer dat we de geur die daar hing niet kunnen typen, maar het stonk daar gigantisch (als rotte vis met schimmel in een wc die een maand lang niet is schoongemaakt, om het maar licht uit te drukken). Er vloog ook nog een rat bij esther langs de benen, voor hen is het hier een paradijs.
Na de markt reden we door naar een Chinees restaurant waar we lekker hebben gegeten. We kregen hier lekkere aspergesoep vooraf, rijst, kip, tjap tjoy, mie en kroepoek als hoofdgerecht en vers fruit als toetje.
We reden door en stopten onderweg nog een keer voor een kopje koffie en stonden nog 1,5 uur in de file voor een heel druk kruispunt voor de afslag naar surabaya.
Om 8 uur kwamen we aan in het hotel, kregen een lekker welkomst drankje en gingen daarna douchen. Hierna gingen we naar het restaurant om lekker te eten. Esther nam een cordon blue! volgens de kaart en thijs nam een dikke vette hamburger.
We tikten nog even dit verslag en gingen daarna slapen.

1. Ben:
    12 augustus 2013
    we hebben jullie verslag gelezen,jullie zien zo wel heel veel van het land, nog veel plezier.
  2. Jeannet:
    12 augustus 2013
    Gelukkig maar, dat jullie de geur niet konden in typen!!! En "Tilly" mag je daar ook wel laten ;)