4 augustus, sidimpuan padang, bukkitingi

4 augustus 2013 - Bukittinggi, Indonesië

Vanochtend vertrokken we om 7 uur met de bus richting bukkitingi wat letterlijk hoge berg betekend.
We reden eerst nog even bij een pinautomaat langs, want wij hadden gisteren de automaat leeggehaald, waardoor de rest van de groep niet meer kon pinnen.
Hier lukte het ook, iedereen tevreden.
Een hele mooie waterval was de volgende stop, deze was alleen te bereiken door een gammele hangbrug met houten plankjes die provisorisch met ijzerdraadjes waren bevestigd.
Hierna reden we door naar een rubber plantage en vervolgens naar een kruidentuin.
Bij de kruidentuin hadden ze veel soorten kruiden en specerijen; peper, citroengras, gember, cacao, kaneel, vanille, kruidnagel, nootmuskaat, foelie, laurierblad, pinda's en nog veel meer!
Ook een aantal kokos palmen stonden erachter, ze stuurden een getemd aapje aan een touw naar boven om de noten los te maken en naar beneden te gooien.
De eigenaar hakte de noten open en konden kokosmelk drinken en daarna de kokosnoot eten.
Onderweg zagen we veel goudzoekers, met zelfgemaakte machines van oude wastrommels om het zand te zeven. In de rivier zaten ook een aantal mannetjes die met de hand rivierzand aan het zeven waren om goud te vinden... en dat lukte aardig.
Ze hadden ook nederlandse munten opgevist uit 1914, die ze ook verkochten.
Daarna waren we bij een restaurant en aten we loempia's, rijst, groente en ananas.
Na de lunch zijn we nog in een klein natuurreservaat geweest, en hebben we nogwat aapjes gezien. Om een uurtje of 4 dronken we een kopje thee en daarna stopten we opnieuw om een uurtje of 6 bij de evenaar. Hier gingen we uit de bus om een paar foto's te maken, maar hier kreeg je ook direct een zwerm shirt verkopers om je heen, die je een shirt van de equator wouden verkopen. Terug in de bus kreeg iedereen een certificaat dat je de evenaar over was gesprongen, erg leuke onzin ;)
Om 8 uur kwamen we aan bij het hotel, iedereen was helemaal gaar van de busrit van 13 uur lang.
Dit hotel is weer erg mooi, we blijven hier 2 dagen... dus komt goed uit! We aten nog wat in het restaurant, esther een pizza en thijs kipfilet tery yaki met frietjes. Om half 12 gingen we naar bed, het was een mooie geslaagde dag!

1. Siny Wolbers:
    5 augustus 2013
    Wat super mooi is het daar en al veel gezien he ,geniet ervan samen .
  2. Michel. sita. en daphne:
    6 augustus 2013
    Inderdaad erg leuk om van dag tot dag jullie belevenissen te lezen. En met de foto's erbij krijgen we een mooi beeld geschetst van jullie vakantie. We hebben het vaker gezegd, maar géniet ervan samen en veel plezier samen daar!