13 augustus, kediri, malang

15 augustus 2013 - Kalibaru, Indonesië

Om half 8 ging de wekker, we hadden lekker uitgeslapen. Na het ontbijt vertrokken we om 9uur met de bus richting malang, dit is een stad met meer dan 3 miljoen inwoners en geen stadje volgens de chacha de gids. Alles onder de 3 miljoen inwoners is een stadje en alles daarboven een stad.
We stopten om 10 uur bij de kopi luwak "fabriek", hier wordt de duurste koffie te wereld gemaakt. Voor 1 kopje betaal je in nederland ongeveer 50 euro. De koffie bonen worden met schil door de luwak kat opgegeten en uitgepoept waardoor de bonen gefermenteerd worden, hierna worden de bonen gesorteerd en gebrand. We proeven hier een bakje koffie en halen een souveniertje voor ben en johan.
We rijden verder en stoppen onderweg nog bij een mooie waterval, waar we een paar foto's maken en een koude neveldouche pakken.
Om een uurtje of 4 kwamen we aan bij het hotel, pakten de koffers uit en gingen nog even zwemmen en dronken een lekker kopje koffie bij het zwembad.
Om half 6 kregen we nog een happy honeymoon taartje, die was weer erg lekker.
We spraken af om een uurtje of 8 om te eten in t restaurant van het hotel, esther nam een pizza beef peperoni en thijs penne bolognese. We gingen om een uurtje of 11 naar bed.