2 augustus, toba meer eiland tour

3 augustus 2013 - Girsang Sipangan B, Indonesië

We ontbeten en gingen om 8 uur weg met de boot naar een plaatsje in de buurt.
Hier liepen we tussen de vele souvenirwinkeltjes door, om aan te komen bij een ommuurd heilig dorpje, met veel kippen... vond esther best leuk! Hier vonden tot 100 jaar geleden nog excecuties plaats, vooraf aan de executie werden ze gevangen genomen en daarna met een soort ceremonie, publiekelijk onthoofd.
De bevolking was toen nog kannibalistisch en aten de onthoofde persoon op.
Dit werd als een leuk toneelstuk door onze gids en een lokaal iemand aan ons uitgelegd, erg grappieg.... haha! Daarna terug door de straatjes met souvenirwinkeltjes, hier werden we door iedereen naar binnen getrokken om wat te kopen.
We kochten een mooi handgemaakt houtsnijwerk sleutelhanger van 5000 idr, ongeveer 40 cent.
We stapten opnieuw op de boot en stopten bij een ander plaatsje, hier kregen we bij de oude woning van de koning een traditionele batak dans te zien.
Erg leuk, vooral ook toen Esther en Herman uit onze groep mee mochten doen met deze dans.
Hierna dronken we wat bij een café en kochten met de hele groep schriftjes en pennen voor het plaatselijke schooltje. Hier werden we vriendelijk begroet door de kinderen van groep 8, ze zongen liedjes voor ons en dansten vrolijk, super leuk in de klas... We kwamen ook nog in de klas met kinderen waar geen leraar was, maar iedereen bleef rustig aan het werk, maar we werden wel enthausiast begroet.
Hierna gingen we wat eten op een klein eilandje, genaamd honeymoon island.
Esther at gebakken nasi en Thijs mie. (Nee niet esther, maar bami)
Om 3 uur waren we terug met de boot en hadden de middag voor onszelf.. lekker even op bed gelegen en even gelezen.
Om half 7 gingen we bijna met de hele groep naar het restaurant orari met de slogan; onze orari is gewoon de beste in koken punt... hier aten we een lekkere chickenburger met frietjes en een biertje. We dronken hierna nog wat op t balkon en gingen om een uurtje of 11 naar bed

1. Tamara Edgar en Jennifer:
    3 augustus 2013
    Dat klinkt erg goed hoor... en euh Es, heb jij even 'geluk' dat ze daar ook kippen hebben haha ;-) veel plezier nog en we houden jullie in de gaten! Groetjes van ons
  2. Hennie en Yvonne:
    4 augustus 2013
    HORAS ! We hebben net jullie blog samen met oma Denekamp gelezen en hebben natuurlijk ook de foto's bekeken. Er komen bij ons wel heel veel herinneringen naar boven. Zijn jullie toevallig ook nog bij restaurant Elios geweest? Veel plezier nog. Speciaal nog even de groeten van oma.
  3. Ben:
    5 augustus 2013
    Was weer mooi verhaal.ik laat oma ook lezen.geniet nog lekker.