1 augustus, beristaghi, sipisopisa, parapat, toba meer

2 augustus 2013 - Girsang Sipangan B, Indonesië

Om kwart over 6 gaat de wekker, we ruimen onze spullen op, gaan ontbijten (toast met kaas, omelet en vers fruit erbij) daarna vertrekken we om 8uur.
We proberen te pinnen, maar dat werkt tijdelijk niet, later maar eens proberen.
We bezoeken in beristaghi nog een fruit en bloemenmarkt en rijden daarna door.
Onderweg stoppen we bij een klein plaatsje met traditionele batakker woningen, die met die mooie punt daken. Deze woningen bieden plaats voor 8 gezinnen, bij deze woning woont een opa van 93 die zonder problemen van de ladder af loopt, mooi om te zien. De woning is trouwens gefundeerd op een stenen fundering die volledig los staat van de bovenbouw, zodat ze bestand zij tegen aardbevingen. Nadat we in het dorpje zijn geweest rijden we verder naar de waterval "sipisopisa", we maken wat foto's van de enorm hoge waterval en drinken een kopje koffie bij "ons huis".
We stappen opnieuw in de bus en rijden naar een paleis met traditionele batakker gebouwen, hier waren tot 1947, de koningen aan de macht. Deze koningen hadden ongeveer 25 vrouwen, waarvan er soms een vluchtte om liefde te zoeken bij andere mannen, als de koning hen te weinig aandacht gaf... als ze hierbij werden betrapt werden ze geslagen en gesneden.
Om 1 uur eten we wat in een restaurant aan de route, lekkere gebakken mie, met kip en een cola'tje, we krijgen wat fruit dat marado (onze gids) vanmorgen heeft meegenomen bij het marktje. Na een klein stukje met de bus, gaan we met de boot eerst naar een plaatsje waar we naar de graven van de toenmalige koning gaan, hier lopen we wat rond een kopen nog slippers voor Esther die andere zijn kapot gegaan! Helaas kunnen we nog steeds niet pinnen dus konden niet iets meer kopen. Daarna vervolgden we onze vaart met de boot naar het hotel waar we werden verwelkomd met een mierzoet drankje. We werden naar de kamer gebracht en zijn gelijk opzoek gegaan naar wifi;)...en een bintang biertje!
Om half 8 eten we in het restaurant bij het hotel, hier krijgen we een huwelijkscadeau aangeboden van de hotel manager, een super mooi traditioneel batak kleed.
We eten een super lekkere rijsttafel met boentjes, gadogado, babi ketjap, fu yong hai en vis... en niet van die snackbar indo gerechten zoals we die in nl kennen.
We rekenen af en gaan lekker slapen, nadat we dit verhaal hebben getikt.

1. Claudia:
    2 augustus 2013
    Klinkt erg leuk oerbekketjes! Geniet ervan!
  2. Liesbeth scholten:
    2 augustus 2013
    leuke foto's mis alleen een beetje foto's van Esther haha heeel veel plezier nog
  3. Siny Wolbers:
    2 augustus 2013
    Hoi Esther en Thijs leuke fotos ,veel plezier samen, Henk en Siny.