30+31 juli, Reisdag schiphol, abu dhabi, jakarta, medan, beristaghi

31 juli 2013 - Berastagi, Indonesië

Om kwart over 4 is maarten bij ons, drinken een kopje koffie en gaan weg naar almelo, maarten zet ons af bij het station en gaan naar schiphol.
Halverwege krijgen we kaartjes controle, de conductrice wijst ons erop dat de kortingskaart pas vanaf 9 uur geldig is, in Amersfoort stappen we over en halen snel een kaartje bij.
Om 7 uur komen we aan op schiphol en gaan naar de incheckbalie, hierna halen wee Nog een kopje koffie en de krant, om kwart over 9 gaan we naar de gate en om 10:20uur vertrekt het vliegtuig voor een tussenstop in abu dhabi.
Om kwart over 8 savonds lokale tijd (2uur later dan in nl) vertrekken we weer nadat we ongeveer een uurtje uit het vliegtuig zijn geweest en een kop(je) koffie hebben gedronken.
Daarna komen wee om kwart voor 9 smorgens (5uur later dan in nl) komen weer aan op jakarta, halen ons visum en checken in voor de binnenlandse vlucht.
Bij de Starbucks drinken we een kopje koffie op naam van mr. Urbeka... Wie zou dat toch zijn? ;) hier geven weer de eerste 100.000 uit... indonesische rupiah (12500 = ong. € 1,-).
Na lang wachten vertrekken we om 13:15uur naar medan, hier komen we kwart voor 4 aan en gaan daarna de koffers ophalen... onze reisgids staat al klaar en kunnen direct in de super mooie bus stappen. Na veel file in de spits van medan, rijden we richting onze eerste bestemming beristaghi, een plaatsje op 1400m hoogte... onderweg verteld de reisgids algemeen iets over het land en de omgeving. We komen om 20:30uur lokale tijd aan en de indonesische rijsttafel staat klaar, hier hebben we na 34 uur reizen wel zin aan!
We gaan naar onze kamer, even douchen en drinken nog een biertje op het terras terwijl we dit verhaaltje tikken... het is nu half 12, mooie tijd voor een paar uurtjes slaap.

1. Tamara Edgar en Jennifer:
    31 juli 2013
    Pfffff das een hele reis! Dan zullen jullie ook wwl uitkijken naar een paar uur slaap. Slaap lekker beide. Groetjes en xxx uit het redelijk koude Wierden
  2. Ben:
    Mmm
  3. Ben:
    31 juli 2013
    Ik( Netty) ben blij dat alles zo goed is geregeld en dat wij op deze manier kontakt hebben. Het biertje zal jullie zeker gesmaakt hebben!
  4. Hennie en Yvonne:
    31 juli 2013
    Leuk om zo op de hoogte te blijven. Heel veel plezier mr. and mrs Urbeka!
  5. Michel. sita. en daphne:
    1 augustus 2013
    Leuk om jullie ervaringen hier te lezen..
    We zijn benieuwd naar de rest..
    Veel plezier nog samen, en de groeten uit Tsjechië!!
  6. Tineke en Marius:
    1 augustus 2013