8 augustus, bandung

9 augustus 2013 - Banyumas, Indonesië

Om half 8 vertrekken we met de bus richting de krater, Tangkuban Perahu... nadat we lekker hebben ontbeten. Deze vulkaan heeft in 1902 de laatste uitbarsting gehad, maar heeft in 2004 nog veel as uitgestoten. We hebben hier rondgelopen en veel souvenirwinkeltjes bekeken, we kochten nog een souveniertje voor Liesbeth en nieuwe "dure" slippers voor esther, want de andere van €1, 80 waren alweer versleten....
Na dit bezoek reden verder naar de thee plantage van ongeveer 35 ha. Hier gaf chacha onze gids uitleg over de thee en over het oogsten dat eens in de 3 maanden gebeurt.
We vervolgden onze weg naar de heet waterbronnen van Ciater, hier was een soort wellness center met baden van 42 graden warm zwavelhoudend water. Nadat we lekker hebben los geweekt, stond de lunch voor ons klaar. Een lekker groentesoepje, rijst met vlees en een soort tjap tjoy, kroepoek en fruit stond op het menu.
We reden terug naar Bandung en stonden 2 uur lang in de file... veel mensen gaan de stad uit om samen met familie op het platteland, suikerfeest te vieren.
Om half 5 kwamen we aan bij het hotel... kleeden ons om en maakten met chacha een wandeling door de stad. We liepen langs oude nederlandse gebouwen en monumenten en gingen nog bij het oudste hotel naar binnenom de presidentiële suite van soekarno te bekijken.
We liepen door naar een bar restaurant hostel van een nederlandse eigeraar henk, die hier 17 jaar geleden heen is verhuisd.
We dronken een paar biertjes en hebben lekker gegeten voor 200.000 rupia ongeveer 16 euro met zijn 2en. En gingen daarna op kosten van chacha met het lokale vervoer terug naar het hotel. In een super kleine minibus met 15 personen, lekker opgepropt maar super leuk!
Om kwart voor 10 spraken we nog af met een paar mensen van de groep, om de taart die we hadden gekregen van het hotel in op te maken onder het genot van een lekker kopje cappuccino.
Om half 11 gingen we naar bed, want de volgende dag moesten we weer vroeg op om veel kilometers te maken.

1. Liesbeth scholten:
    10 augustus 2013
    goed bezig een souveniertje jippie
    alvast bedankt he nu wel goed weer meenemenen naar nederland