9 augustus, bandung, baturaden

9 augustus 2013 - Banyumas, Indonesië

Om half 6 ging de wekker, tijd om op te staan, lekker te ontbijten en te vertrekken.
Om een uurtje of 10 stopten we voor een pauze, thijs nam koffie en liet deze maar staan want daar lag een dikke laag koffiedik onderin het kopje. We kregen er gebakken banaan en gebakken groente bij, omdat de lunch misschien iets later zou zijn.
Om ongeveer 1 uur waren we bij mooie rijstvelden, waar we foto's hebben gemaakt... echt een ansichtkaart! Even later stopten we bij een klein dorpje, Naga village. Dat betekend letterlijk draken dorp, niet vanwege hagedissen, maar om de slingerende afdaling met 369 treden naar het dorp toe. We werden begeleid door een plaatselijke gids, die ons vertelde over het dorp.
In het dorpje wonen ongeveer 340 mensen in 110 woningen, omgeven door rijstvelden die zij gebruiken voor eigen consumptie. Verder lopen er veel kippen rond, wat esther heel leuk vind ;)
We kijken nog bij de familie van de gids thuis, dat bestaat uit een keuken, een woonkamertje, 2 slaapkamers en een gastenkamer.
In de dorpskern is er nog een buurthuis met daarnaast een moskee en een aantal winkeltjes waar we even gaan kijken. Er is een muzikant bij een van de winkeltjes die zijn eigengemaakte instrumenten verkoopt, voor €1, 80 kopen we er een...., echt lachen die prijzen hier.
Thijs speelt nog een stukje met de muzikant mee op zijn nieuwe aankoop.
We klimmen de 369 treden weer op en kopen boven een ijsje en een zakje chips.
Chacha heeft voor ons een paar eigengemaakte rijstwafels gekocht, erg lekker!
We rijden verder en stoppen om een uurtje of 4 voor onze vertraagde lunch... het is vanwege het suikerfeest nogal druk op de weg en doen langer over.
We rijden na de lunch verder en stoppen onderweg nog 2 keer, we komen om kwart voor 10 aan in het superluxe aston hotel.
We gaan naar onze kamer waar alweer een lekker taartje op ons wacht, deze geven we aan evelien en ans, want zij wouden niet meer eten vanwege het late tijdstip en ee vermoeiende reis van vandaag. Wij gaan ons lekker douchen en bestellen roomservice voor 2 dikke hamburgers.... mmm lekker! Hierna tikt thijs dit stukkie tekst en gaan daarna slapen om een uurtje of 11.

1. Hennie en Yvonne:
    10 augustus 2013
    Da's een hele klim en zeker als het zo warm is. Hennie is toen niet meegegaan naar dat dorpje.:-)
  2. Hennie en Yvonne:
    11 augustus 2013
    Net alles weer aan oma Denekamp laten zien / lezen. Zij kent heel veel plaatsnamen nog omdat ze die vroeger uit het hoofd moest leren op school. Ook oma geniet van jullie verhalen en foto's.
  3. Vossjes:
    11 augustus 2013
    Wat een mooie verslagen en verhalen, geniet nog lekker en....nog veel plezier