10 augustus, baturaden, borobodur, yogyakarta

12 augustus 2013 - Kediri, Indonesië

Om half 6 ging de wekker en hebben daarna lekker ontbeten. Om 7 uur vertrekken we richting yogyakarta, hebben onderweg nog een koffie break, maar ook veel files vanwege het suikerfeest.
Om een uurtje of 2 komen we aan bij het restaurant in de buurt van borobodur om lekker te lunchen. Hierna gaan we naar het tempelcomplex borobodur. Een erg mooie tempel met 504 boeddha beelden. Het is hier wel erg druk en de lokale bevolking wil graag met ons op de foto, als we hier geld voor zouden vragen, hebben we een gratis vakantie ;)
We beklimmen de tempel met 9 lagen en bij de verschillende lagen zij mooie beeldhouwwerken in de bouwstenen aangebracht om de leerlingen het hindoeïsme bij te brengen. Na het bezoek van de tempel, lopen we terug naar de bus en worden omringd door souvenierverkopers die je boeddha beeldjes proberen te verkopen. Om half 6 zijn wemweer onderweg naar yogyakarta waar we om half 9 aankomen bij het royal ambarrukmo hotel van de sultan. We douchen ons en gaan samen met arne jan, rinske, ans en evelien een pizza eten bij de pizzahut. Terug bij het hotel bestellen we nog een cappuccino en een milkshake en gaan daarna naar bed, het was een mooie maar vermoeiende dag!