6 augustus, bukkitingi, padang, jakarta

6 augustus 2013 - Central Jakarta, Indonesië

Vandaag vetrekken we weer voor een reisdag.
Om half 9 vertrekt de bus, nadat we lekker hebben ontbeten.
Onderweg stoppen we nog even om een foto te maken van een oude Nederlandse spoorbrug. Daarna kwamen we nog langs de Anai waterval.
Om half 11 stopten we even om iets te drinken en hier was een super mooi uitzicht over de rijstvelden.
Een luatkat lag hier te slapen in een boom, als deze koffie bonen eet en deze uitpoept, krijg je de duurste koffiebonen ter wereld... kopi luak.
Op deze tussenstop bedankten we de chauffeur de loopjongen en onze fantastische gids, die de oren en ogen voor en achter had om iedereen in de groep tevreden te stellen.
Hij heeft ons veel geleerd over sumatra, de flora en fauna, de gebruiken, de taal en de cultuur. Ook zijn mooie humor en leuke nederlandse liedjes en gezegden waren om niet te vergeten...
We reden verder en om kwart voor 12 waren we op het vliegveld, checkten in en om 2 uur vlogen we naar jakarta.
Daar aangekomen stond de nieuwe langharige javaanse gids al op ons te wachten en gingen direct door naar de haven van het oude VOC. Hierna reden we door naar het oude centrum, waar de vroegere Nederlanders mooie gebouwen hadden neergezet. We dronken een kopje cappuccino bij het batavia café en reden daarna door naar ons mooie hotel.
Hier waren we om half 8, we kleden ons even om in het mooie hotel waar we een kamer op de 21e verdieping hadden met een mooi uitzicht over Jakarta met 18 miljoen inwoners.
Hierna gingen we lekker uit eten in het restaurant van ons hotel. We aten een soepje en een pizza, en dronken later op onze kamer nog een lekker bintang biertje.

1. Ben:
    7 augustus 2013
    fijn dat jullie zo genieten
  2. Maud:
    7 augustus 2013
    Ik ben ook bij gelezen :) super wat een huwelijksreis!! Leuk om jullie avontuur te lezen.. Veel nog familie urbekkie :p ontzettende miljonairs ;)
  3. Jeannet:
    9 augustus 2013
    Wat een geweldig mooie reisverslagen en prachtige foto's! Fijn dat jullie zo genieten!!! Groetjes Pa en Ma "Urbekie"