5 augustus, bukkitingi

6 augustus 2013 - Central Jakarta, Indonesië

Om 8 uur schrokken we wakker, shit veslapen! Om half 9 vertrok de bus, dus moesten snel zijn.
Snel kleren aan en ontbijten, maar we waren nog optijd.
We vertrokken naar de Sianok Valley, de grand canyon van Indonesië, met een super mooi uitzicht. Mooie foto's gemaakt! Hier liepen en klommen ook veel aapjes rond.
Hierna de bus weer in voor vertrek naar een meer in de buurt, waar we koffie dronken.
Verder was er niet veel te beleven, in nederland zou dit meertje mooi aangekleed worden en wordt er een toeristische trekpleister van gemaakt... hier lag een beetje rotzooi en een paar dode vissenkoppen. Daarna reden we terug naar bukkitingi, onderweg gingen we bij een koffie en thee plantage langs, deze was helaas gesloten vanwege de ramadan.
Terug in het centrum van bukkitingi gingen we naar fort de kock, een oud nederlands fort boven op een berg in het centrum. Aansluitend liepen we naar een dierentuintje, met vogels, olifanten, tijgers, pelikanen, oerang oetans, krokodillen en meer dieren, die in veel te kleine kooien zaten... erg zielig om te zien!
We liepen verder door een winkelstraat naar de "big ben", een toren met klok die gebouwd is door de nederlanders in de tijd dat ze in Indonesië waren.
Hierna gingen we terug naar het hotel.
Om kwart voor 7 werden we door de bus opgehaald, we gingen met de hele groep uit eten en marado ging ook mee. Hij had voor ons een diner gereserveerd, met daarna een traditionele dans van de Minangkabauers. We aten lekkere franse frietjes, sate, rundvlees met ketjap en boontjes, met een gebakken banaan met chocoladesaus na.
Hierna werd de dans met muziek speciaal voor ons opgevoerd.
Muziek, dans en sierlijke gevechtsport werd voor ons uitgevoerd, maar mochten zelf ook meedoen, thijs kreeg een traditioneel hoedje op en mocht later mee-drummen en esther mocht meedansen en op een leuk "klingelding" meespelen. Aan het einde van de avond kochten we nog een mooi toetertje als souvenir. We hebben deze avond erg genoten, om 11 uur gingen we naar bed.. al weer een geslaagde dag!